Herr : Lunds BK- Utsikten 2-1 (0-1)
2021-08-21 15:45

Vilken härlig vändning av laget efter underläge i halvtid ,vi visade styrka även när vi kände av tröttheten i onsdagens match mot Kalmar FF i Cupen .

Utsikten visade att de är ett lag med spelare som spelat högre upp i divisionerna och kommer vara med i toppstriden i serien till slut  .

Utsikten startade bäst med bra bollinnehav och energi , som vi också  försökte trycka in i spelarna i halvtid för vi var inte riktigt där i första halvleken och deras mål som satt i krysset bakom Emir var otroligt snyggt och Emir var chanslös på 0-1 målet , första halvleken blev sedan lite avvaktande till halvtid .

I andra halvleken hördes fler röster från laget och alla våra inhoppare gjorde fina insatser och höjde oss som resulterade i den starka vändningen även om Utsikten hade många avslut innan till 0-2 men Isak Skarlund-03 som fick hoppa in i halvtid när Emir gick ut med en liten känning var otroligt bra och höll sin nolla i matchen !

Linnè Björk var en av våra debutanter tillsammans med Ahmed Abdi som är födda -04  och gått från fotbollskolan hela vägen till debut i herrlaget , och just för Linnè blev dagen extra speciell när han i 77 min tryckte in 1-1 via ribban ,men vi ville ha segern på vår hemmaborg .

2-1 kom sedan Noha Christoffersson vunnit sin duell och löpt sig fri från halva plan och ensam med målvakten rullade in 2-1 i 89 min !!!

Vilken vändning av grabbarna !!

mvh LBK

Träningsmatch 5/2-222022-02-05 15:52