Lunds BK - Oskarshamns AIK 1-0 (1-0)
2021-10-18 09:37

Serieledarna på besök och man kände att koncentrationen samt vår vilja att visa hur bra vi är fanns redan från start i denna match som spelades i förmån och tanke på alla som drabbas av cancer .

Vi spelade i Rosa matchställ som vi också kommer att auktionera ut , en matchtröja som ligger på Tradera redan nu ( även en Dam matchtröja kommer att auktioneras ut under Oktober ) så in och buda !

Tyckte vi tog tag i matchen på ett bra sätt från start och både genom Stridh och Sågänger på kanterna som fick stor yta att jobba med i vårt anfallspel att sätta bollar till Bohman och Noha som skördade framgångar med sina löpningar i djupled under hela matchen .

Eddie och Rebin styrde i mittens rike och hade både egna solo-raider och spelade fri medspelare i bra lägen som till slut skulle bli 1-0 , men innan detta skedde fick vi straff och Rebin steg fram och satt bollen klockrent i ribban och 0-0 stod sig ett tag till .

Både Noha och Bohman hade ett antal chanser att spräcka nollan under matchen men målvakten i Oskarshamn som vi måste berömma gjorde en mycket bra match.

1-0 kom ändå lite snöpligt med tanke på våra övriga chanser under matchen när Noha knyckte bollen av försvararen som missbedömde studs/skruv på bollen från passning av Rebin och Noha gjorde 1-0 med ett lågt avslut under målvakten .

I den andra halvleken så böljade spelet men vi hade de klara chanserna med både frilägen och skott nära så segern var rättvis men Oskarshamn var tunga på slutet med ett antal långa inkast som var farliga ett par ggr men Emir var lugn och trygg längst bak och vi kunde få revanch på Oskarshamn samt vinna mot serieledarna ger oss råg inför de avlutande matcherna och berömm till hela laget för denna insats.

/ LBK

Träningsmatch 5/2-222022-02-05 15:52