P12 (Födda 11)
Att tänka på!
2023-02-05 11:31

Vi är nu en månad in på 2023. Många av er deltog på det "föräldramöte" vi genomförde där vi gick igenom och förklarade tankar med vårt upplägg och strategi. Deltog ni ej och önskar en summering, låt någon av oss ledare veta. Vi tror det är viktigt att ha denna insikt, det ligger till grund för vår väg fram och de krav som ställs.

Nedan är inte kopplat till vad vi lyfte under detta möte utan är generell informationsdelning.

Vi önskar ännu en gång trycka på de delar som är centrala för vi skall få detta att fungera på ett så bra sätt som möjligt för killarna:

Kallelser till träning och match

• Svar är inte ett önskemål det är ett krav - svaren är grunden till planering och upplägg och uteblivna svar påverkar alla. Har ni funderingar kring detta och hur ni skall hantera olika situationer, kontakta Johan.

Utrustning till träning match

• Som ni känner till är "egna" matchtröjor beställda och kommer förhoppningsvis under denna vecka. Det är även ett antal extra tröjor beställda för lån vid matchtillfälle för de som valde att ej beställa en egen.
  • Matchshorts är svarta (egna, inget klubben/laget står för)
  • Matchstrumpor är gula (egna, inget klubben/laget står för)
  • Benskydd skall vara på under all träning och match
  • Egen vattenflaska skall vara med varje träning och match (vi lånar inte av varandra)
  • Hoddie/Luvtröja är inte optimalt vid träning
  • Vi undersöker nu möjligheten att också införskaffa ett träningskit (sommarställ) till killarna, och kommer i separat mail gå ut med förfrågan om möjlighet till sponsring i gruppen.

Annat

• Vi saknar fortsatt 3 matchtröjer från de ställ vi använder idag. Någon som har en tröja hemma? Nummer 2, 6 och 9 är saknade...
  • Vi tränar i alla väder. Regn, blåst, snö, hagel är inte något som gör att träningar kommer ställas in. Vi har under de senaste 6-7 åren behövt ställa in mindre än en handfull gånger pga av väder.
  • Lika viktigt som att svara på kallesler är att komma i god tid till träning och match. Vi tillhör Lund, men akademisk kvart är inte något vi använder oss av :) Något som hindrar att komma i tid, skriv ett meddelande i kallelsen eller meddela en ledare.
  • Vi håller fast i 3 enkla grundregler för killarna när träning/match startat. 1) Man gör alltid sitt absolut bästa 2) Man är en god lagkamrat och motsåndare 3) Man lyssnar på ledare/tränare/domare

Frågor och funderingar - låt oss veta.

Ledarna

Dags för sommarlov2023-07-03 10:51