Dam

Tävling:
Matchnummer: 130332053
Aktivitetsinfo: Hemmamatch!
Vi samlas i god tid för att kunna ladda upp maximalt!
Seger i hemmapremiären!
2020-08-17 09:51
Återigen ett väldigt varmt väder, vilket är detsamma för båda lagen och påverkar såklart matchbilden. Vi gör en godkänd insats men med mycket mer att hämta ut, vi behöver mer matcher för att nå full kapacitet men vi är på god väg.
Vi försöker spela utifrån hur vi önskar spela, på marken med tanke och utan förhastade beslut. stundtals gör vi detta men faller in i motståndarnas spel, med långa bollar som ska nå sista tredje och forwards. Detta är inte så vi ska spela, detta får vi fortsätta prata om och gnugga på. En seger är alltid en seger, där styrkan sitter i att kunna segra trots att vi inte når vår fulla potential. Nu rullar det på och ny match väntar på söndag! Med 2 matcher i benen och en bra träningsvecka så är jag övertygad om att kommande match kommer se helt annorlunda ut , för nu är vi igång och kan jobba på det vi ser fungera mindre bra.
Bra kämpat alla, ni gör det bra! Inget gnäll och bra moral, ingen slutar jobba!

Extra kul idag: Carlsson får lossna och göra 2 mål, Sofie gör ett starkt och mycket behärskat mål på Torstens precisa inlägg! Toppen!

/Micke