Dam

Plats:Klostergrdens IP
Tävling:
Matchnummer: 130363012
Historisk match med stor kämpaglöd!
2020-09-04 08:44
Då var det äntligen dags att få sätt vårt U lag på plan och spela match, en historisk händelse då dam aldrig haft ett U lag innan. Känns underbart att ha en sådan bredd inom damverksamheten, där vi kan erbjuda matchspel till så många som möjligt!
Vi möter idag ett duktigt motstånd i Eskilsminne, duktiga spelare med högt tempo i kroppen. De flyttar boll med högt tempo och gör det tufft för oss över hela banan. Vi gör det riktigt bra och står upp på bästa sätt, alla tar ansvar och ger allt man har i varje situation. Vi är rejäla och går in ordentligt i  varje situation, ingen som lämnar över till någon annan utan att ge understöd. Det vi pratade om innan match, håller vi oss till. Med att jobba hårt och spela den fotboll som vi behärskar. Spela enkelt och med en stor tydlighet, med boll på mattan och med mycket rörelse. Bra tjejer!
Vi är mycket nöjda med denna insats, där vi får svar på att vi tänker rätt och arbetar med bredden inom damverksamheten. Vi fortsätter på samma sätt, med stort LBK hjärta och kamp i varje moment. Fortsatt bygga och träna, ha kul och känna samhörighet.
Toppen tjejer! Va stolta över er insats...för det är vi ledare!

Kör hårt så är det snart match igen!

/Micke